TOP » INFORMACJE » Statut » Przepisy porządkowe dotyczące organizowania zgromadzeń Statut
STATUT UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO uchwalony przez Senat UR w dniu 29 czerwca 2006 r.
Zawiera zmiany dokonane na posiedzeniach Senatu UR w dniu 28 września 2006 r., 31 maja 2007 r., 20 grudnia 2007 r., 28 lutego 2008 r., 24 kwietnia 2008 r., 18 czerwca 2009 r. oraz 27 maja 2010 r.
Przepisy porządkowe dotyczące organizowania zgromadzeń
§ 93
- Pracownicy i studenci UR organizujący zgromadzenie na terenie i w lokalach UR mają obowiązek zawiadomić o tym Rektora. Na zorganizowanie takiego zgromadzenia niezbędna jest zgoda Rektora.
- Zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia należy złożyć Rektorowi na piśmie co najmniej na dwadzieścia cztery godziny przed rozpoczęciem zgromadzenia. W przypadkach uzasadnionych nagłością sprawy Rektor może przyjąć zawiadomienie w krótszym terminie.
- Zawiadomienie powinno zawierać:
- imiona i nazwiska, funkcje oraz adresy osób, które zwołują zgromadzenie bądź są odpowiedzialne za jego przeprowadzenie, w tym przewodniczącego zgromadzenia,
- dokładne wskazanie miejsca i terminu zgromadzenia,
- cel bądź program zgromadzenia.
- Organizator zgromadzenia odpowiada za jego przebieg.
- Rektor może delegować na zgromadzenie swego przedstawiciela, który ma prawo, po uprzedzeniu organizatorów, rozwiązać zgromadzenie, jeśli przebiega ono z naruszeniem przepisów prawa lub nie jest realizowany na nim cel bądź program zgromadzenia.
- Pracownicy i studenci UR, którzy przeszkadzają lub usiłują przeszkodzić w organizowaniu zgromadzenia, zakłócają jego przebieg, nie podporządkowują się zarządzeniom przewodniczącego zgromadzenia lub przedstawiciela Rektora albo też zwołują zgromadzenie bez wymaganego zawiadomienia lub zgody Rektora, podlegają odpowiedzialności dyscyplinarnej niezależnie od innych rodzajów odpowiedzialności prawnej.
Wstawił: | Szczęsny Jan 2010-10-06 08:48 | Sporządził: | Małgorzata Dworak 2010-10-05 | Zatwierdził: | Ewa Krzyżanowska 2010-10-05 | Stronę obejrzano: 12831 razy |
[+]
|